Fra P-plads til kontrakt | Salg Del 2

Vi tilbyder efteruddannelse og ny viden til alle karrieretrin, og har samarbejdspartnere med +25 års erfaring med undervisning og rådgivning af dansk
erhvervsliv inden for moms, skat, regnskab, økonomi, salg, ledelse, kommunikation, projektstyring, personlig udvikling, ansættelsesret og personaleforhold.

Ved at lære andre, lærer vi selv

Fra P-plads til kontrakt - Salg Del 2-image

Dette kursus er det andet af to i et salgsudviklings forløb.

Deltagelse forudsætter, at du allerede har deltaget på Del 1, eller har en tilsvarende grundlæggende viden om salg. Del 1 kan du læse om her: ”Salg 1 – Et blik i værktøjskassen”.

Derfor skal du deltage
Fordi du gerne vil have ny viden, teknikker og inspiration, der kan optimere din salgsperformance.

Målgruppe
Salgschefer, virksomhedsejere, sælgere, phonere, ekspedienter og salgstrænere
… der allerede har erfaring med salg.

Praktisk information
Kursusprisen inkluderer alle kursusmaterialer, kursusbevis samt fuld forplejning; morgenbrød, frokost, kage, kaffe/te, vand. Før kurset vil du som deltager få tilsendt dit kursusmateriale elektronisk (PDF), som du så selv kan downloade. Derfor er det en god idé at medbringe en bærbar PC eller en tablet til kurset. Ønskes kursusmaterialet på papir, skal du selv printe det og medbringe det til kurset. Læs evt. mere her: CSR|Socialt ansvar (nederst).



Andre besøgte også disse sider...

Det første blik i værktøjskassen - Salg Del 1

Kurset giver dig et grundlæggende indblik i hvad ’salgs-værktøjskassen’ indeholder, herunder salgspsykologi. Du får inspiration, viden, værktøjer og teknikker til at forbedre dine salgsresultater.

Videre

Det første blik i værktøjskassen - Salg Del 1

Det første blik i værktøjskassen - Salg Del 1
Personlig gennemslagskraft

Føler du dig usikker og tænker du på, hvordan du får andre til at lytte? Føler du dig ikke som en naturlig taler? Tag det bare roligt! Det kan læres.... På dette kursus lærer du at trænge igennem med dit budskab.

Videre

Personlig gennemslagskraft

Personlig gennemslagskraft

Du har parkeret din bil på kundens P-plads. Nu skal slaget slås. Men i hvilken bil er du ankommet – en rød Ferrari eller et rustent vrag? Ligger der burgerrester, aviser og skrammel i forruden? Hvad er strategien, når du går ind ad døren til virksomheden? Hvordan får du hilst på receptionisten og den fra virksomheden, du har aftalt møde med? Førstehåndsindtrykket er helt afgørende. Og ikke mindst - hvordan kommer du ud igen – med en kontrakt i hånden! Dette scenarie er omdrejningspunktet på dette kursus.

Vi kommer vi ind på hvad der påvirker dine salgsresultater, ud over det sagte ord, og alle de øvrige faktorer, der gør dig til en bedre sælger.  Du vil forstå vigtigheden af god planlægning, og du får konkrete værktøjer til at planlægge og prioritere din tid effektivt og også til at forebygge negativ stress i salgsarbejdet.

I løbet af dagen bliver der også praktiske træningscases og mulighed for at afprøve forskellige teknikker.


Bl.a. kommer vi ind på

  • Kommunikationsparametre
  • Hvordan optimerer du din performance i salgssituationen?
  • Hvordan får du kundens opmærksomhed?
  • Forberedelse
       - Forståelse af kundens virksomhed, forretning(-smodel), situation og behov
  • Personlige kundemøde
       - Personlig performance
       - Fra P-plads til mødelokalet
  • Personlig plan – next step / Lessons learn
  • Salgsmål
  • Delmål
  • Personlige mål
  • Mersalg / krydssalg
  • Systematik og opfølgning
  • Uundværlige tips og tricks


I løbet af dagen vil der være praktiske opgaver, der understøtter de teoretiske oplæg,


”Fald syv gange, og rejs dig otte”

- Ordsprog


Praktisk information
Kursusprisen inkluderer alle kursusmaterialer, kursusbevis samt fuld forplejning; morgenbrød, frokost, kage, kaffe/te, vand. Før kurset vil du som deltager få tilsendt dit kursusmateriale elektronisk (PDF), som du så selv kan downloade. Derfor er det en god idé at medbringe en bærbar PC eller en tablet til kurset. Ønskes kursusmaterialet på papir, skal du selv printe det og medbringe det til kurset. Læs evt. mere her: CSR|Socialt ansvar (nederst).



Andre besøgte også disse sider...

Det første blik i værktøjskassen - Salg Del 1

Kurset giver dig et grundlæggende indblik i hvad ’salgs-værktøjskassen’ indeholder, herunder salgspsykologi. Du får inspiration, viden, værktøjer og teknikker til at forbedre dine salgsresultater.

Videre

Det første blik i værktøjskassen - Salg Del 1

Det første blik i værktøjskassen - Salg Del 1
Personlig gennemslagskraft

Føler du dig usikker og tænker du på, hvordan du får andre til at lytte? Føler du dig ikke som en naturlig taler? Tag det bare roligt! Det kan læres.... På dette kursus lærer du at trænge igennem med dit budskab.

Videre

Personlig gennemslagskraft

Personlig gennemslagskraft

Undervisere

Jørgen S. Lauritsen-image

Jørgen S. Lauritsen

Direktør, Optimax

Ingeniør og HD i organisation og strategi. På baggrund af erfaringer fra stillinger som sælger, salgschef, afdelingsingeniør og administrerende direktør startede han i 1998 Optimax, som løser mangeartede opgaver inden for strategiudvikling, salg og markedsføring. Jørgen har mere end 20 års erfaring i undervisning inden for salg og markedsføring, og er i dag en efterspurgt underviser og ekspert på sit felt.


"Jørgen Lauritsen har været god til at forstå mine behov og give indsigt i slagsteknikker, som vil være specielt effektfulde for mig – værktøjer, som jeg så straks efter, har prøvet af. Jørgen var god til at basere sin undervisning på aktuelle og relevante cases, der svarer til min hverdag og give feedback. Det har været en øjenåbner for mig."

- Kristoffer Saunamäki, Better Home ApS, Banestrøget 23, 2630 Taastrup



"Jeg føler mig meget bedre rustet til en salgsindsats nu. Jeg havde brug for nogle konkrete værktøjer, og det gav Jørgen mig. Jeg lærte også, hvad sælgere ikke skal gøre ;-)"

- Mikkel Steen, Medejer af Just Jensen A/S, Ringbakken 18, 3660 Stenløse


Kommende kurser

Se alle